Wie ben ik en wat wil ik

Een stukje achtergrond: Wie ben ik

Mijn naam is Brigitte . Ik heb een leven achter de rug dat men nou niet bepaald gemiddeld kan noemen. Ik heb een hele zware jeugd achter de rug waarin ik zwaar mishandeld en misbruikt ben. Ik zal hier niet ingaan op de details omdat veel mensen tegenwoordig wel een voorstelling kunnen maken waar het hier over gaat. En daarnaast richt ik mijn leven op de toekomst en neem uit het verleden alleen de lessen mee en de tools die ik heb mogen aanleren. Mijn zware rugtas is een tas levenservaring en bronnen van wijsheid en kennis geworden. Daarin heb ik deze, dankzij jaar 25 therapie en lijden, kunnen transformeren.

Brigitte

zondag 6 mei 2012

OBIN is verleden tijd en schuldregeling is rond

Het is een tijd geleden dat ik hier geweest ben. Het is een hele drukke tijd geweest. voor mij. Er is veel gebeurd.

Via de rechter: OBIN is verleden tijd voor mij

Ik ben van OBIN af. Ik heb een verzoek aan de rechter gedaan om mij een andere bewindvoerder toe te wijzen. Ik had van een hulpverlener van Stichting MEE het advies gekregen om naar het SFD in Noordwijkerhout te gaan. Ik heb deze voorgedragen en de rechter had het niet moeilijk met de beslissing. OBIN was namelijk niet op komen dagen bij de rechtbank en had een brief gestuurd naar de rechter dat ze geen fouten hadden gemaakt en ze ook geen bezwaar hadden tegen de overstap. Wat de schade precies is die OBIN voor mij aan extra schulden heeft veroorzaakt heb ik geen zicht op. Het is niet weinig. Dat weet ik wel. Maar goed. Het is jammer en weinig aan te doen, dus ik laat dit los en sluit die periode af.

Een sprookjesachtige schuldregeling: Gerechtigheid op goddelijk nivo

Daarnaast heeft de Stadsbank heel hard voor mij gewerkt om een schuldregeling te treffen met de schuldeisers. Ze hebben drie pogingen moeten doen het voor elkaar te krijgen, maar het is gelukt. De eerste twee keer zijn mislukt omdat OBIN op de proppen kwam met door hen nieuw gemaakte schulden. De derde keer is het goed gegaan. Men spreekt wel eens van gerechtigheid. Ik weet nu wat dit ten volle inhoudt. Ik voel mij zo gelukkig met de regeling die ze hebben kunnen treffen. Ik heb nu een regeling bij de stad zelf. Zij hebben mijn schulden betaald en ik betaal per maand een bedrag aan hen om een deel af te betalen. En dat deel wat ik nog moet afbetalen is zo klein dat ik het gevoel had in een sprookje binnen te lopen toen ze mij vertelde over de regeling die ze hadden getroffen. Ik heb zoveel meegemaakt in het leven tot nu toe. Ik heb 44 jaar ellende gekend op aarde. Ik heb zoveel mensen geholpen die zelf die ellende ook mee moeten maken. Die dus dezelfde lijn aan levenslessen volgen als ik en dezelfde pijn hebben moeten doorstaan of nog doorstaan. En ik had gewoon de pech iemand tegen te komen die misbruik heeft gemaakt van mijn goede bedoelingen en die mij gewoon grof heeft opgelicht voor 50.000 euro. En deze schuldregeling is voor mij het teken dat er een hele mooie vorm van gerechtigheid bestaat, die naar mijn idee door God in elkaar is gezet. Ik heb nog een hele slechte financiƫle situatie op dit moment en nog steeds 40 euro leefgeld in de week, maar ik heb nu wel de kans alles weer op gaan bouwen. Mijn dank aan de hulpverleners van Stadsbank Leiden is zeer zeer groot. Zij hebben prachtig werk geleverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U kunt via dit formulier contact opnemen met mij