Wie ben ik en wat wil ik

Een stukje achtergrond: Wie ben ik

Mijn naam is Brigitte . Ik heb een leven achter de rug dat men nou niet bepaald gemiddeld kan noemen. Ik heb een hele zware jeugd achter de rug waarin ik zwaar mishandeld en misbruikt ben. Ik zal hier niet ingaan op de details omdat veel mensen tegenwoordig wel een voorstelling kunnen maken waar het hier over gaat. En daarnaast richt ik mijn leven op de toekomst en neem uit het verleden alleen de lessen mee en de tools die ik heb mogen aanleren. Mijn zware rugtas is een tas levenservaring en bronnen van wijsheid en kennis geworden. Daarin heb ik deze, dankzij jaar 25 therapie en lijden, kunnen transformeren.

Brigitte

zondag 28 november 2010

Leven met een handicap

Leven met een handicap

In mijn kindertijd ben ik veel geslagen. En voornamelijk ook op mijn hoofd. Om die reden heb ik een hersenbeschadiging opgelopen. Dit heeft als gevolg dat mijn lichaam hormonaal niet goed werkt. Vanuit de hersenen worden de hormonen niet goed het lichaam in gestuurd. Hierdoor kan ik geen kinderen krijgen en heb ik een vorm van epilepsie. Ik heb een poly-cysteus-ovarium-syndroom waardoor ik hogere kans heb op kwaadaardige ziekten en ben ik onvruchtbaar. Ook heb ik suikerziekte. Ik heb overgewicht gekregen en kan ook heel moeilijk afvallen. Doordat ik mijn gewicht wel onder controle hou heb ik voor de diabetes (type II) geen medicatie en dieet nodig. Ik ben in staat, om dankzij gewichtscontrole de bloedsuikerwaarden binnen normale grenzen te houden. Preventie dus. Iets wat door mijn ziekenfonds al jaren wordt afgestraft omdat ze op de grond dat ik zonder medicatie en dieet de controle kan houden geen prikmaterialen vergoeden en andere diabetesvoorzieningen waar ik toch wel een eind mee geholpen zou zijn.

Als complicatie van de diabetes zijn mijn zenuwen een jaar of tien geleden begonnen met afsterven. Het heeft een lange tijd geduurd voordat men de diagnose dunne vezel neuropathie kon stellen. Ik ben, door de psychische problemen die ik ook had, vaak uitgelachen en als aansteller de deur uit gestuurd. Toch ben ik blijven aandringen bij artsen. Ik voelde zelf dat er lichamelijk iets niet goed zat. Nadat een goede neuroloog mij serieus had genomen en een expert opinion had aangevraagd bij een arts die onderzoek had gedaan naar zenuwproblemen bij diabetes werd de diagnose gesteld. In die tijd kon ik al amper meer lopen. Ik liep regelmatig met een stok. Omdat de gevolgen van zenuwschade bij mij is dat de zenuwen signalen naar de spieren ook niet altijd goed doorgeven. Ik zak dus soms ineens door de benen heen.

De manier om de zenuwschade onder controle te houden is goed letten op een evenwichtige voeding. Toen ik samenwoonde met de jonge vrouw die mij oplichtte had ik bijna geen toegreep op voeding. De gevolgen leg ik uit in het volgende gedeelte

Brigitte Schrijvers
Girorekening: 5152134
vlindertje.noodkreet@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U kunt via dit formulier contact opnemen met mij