Wie ben ik en wat wil ik

Een stukje achtergrond: Wie ben ik

Mijn naam is Brigitte . Ik heb een leven achter de rug dat men nou niet bepaald gemiddeld kan noemen. Ik heb een hele zware jeugd achter de rug waarin ik zwaar mishandeld en misbruikt ben. Ik zal hier niet ingaan op de details omdat veel mensen tegenwoordig wel een voorstelling kunnen maken waar het hier over gaat. En daarnaast richt ik mijn leven op de toekomst en neem uit het verleden alleen de lessen mee en de tools die ik heb mogen aanleren. Mijn zware rugtas is een tas levenservaring en bronnen van wijsheid en kennis geworden. Daarin heb ik deze, dankzij jaar 25 therapie en lijden, kunnen transformeren.

Brigitte

zondag 28 november 2010

De grote ommekeer richting geluk en toekomst

De grote ommekeer richting geluk en toekomst

Toen die jonge vrouw die mij opgelicht had was vertrokken kerst 2008 lag ik op sterven. Ik was voor de zoveelste keer naar de eerste hulp gegaan vanwege benauwdheid en een longontsteking. Het nadeel voor mij was dat ik de wiet die ik als pijnstiller krijg rook met shag. Dat is een nadeel voor mijn allergische longen. Deze eerste hulp arts raadde mij aan een waterpijp te gaan proberen.

Ik had echter weinig verstand van dat soort zaken en kende iemand uit de tijd van die jonge vrouw die ooit bevriend was met haar die daar wel verstand van had. Ik heb hem via internet benaderd. Hij probeerde het mij uit te leggen via webcam.

Ook vroeg hij hoe het ging. Ik ben een vrouw van de waarheid en vertelde hem hoe de stand van zaken was. Hij twijfelde geen moment en is drie uur gaan rijden om naar mij toe te komen. En dat terwijl hij mij amper kende.

Hij heeft een zware mantelzorgtaak op zich genomen vanaf die dag. Hij heeft mij in het begin letterlijk eten en drinken moeten geven. Hij heeft dit heel warm en zorgzaam gedaan. Vol met respect en acceptatie van wie ik ben. Ik ben vanaf die dag langzaam weer iets meer op de been gaan komen. Nu, twee jaar verder, gaat het nog steeds moeizaam en ben ik nog erg moe, maar ik ga met de dag vooruit.

Het mooiste wat hij mij elke dag weer laat zien is dat ik het waard ben om te leven en er te zijn. Hij laat mij zien dat ik een mooi waardevol persoon ben die er mag zijn op aarde. Hij heeft mij niet alleen met de voeten op de aarde gezet maar ook de mooie kanten laten zien van de wereld. Een kant waar ik nog niet echt kennis mee heb kunnen maken. Hij helpt mij met dagelijkse dingen en met de opbouw van mijzelf en wie ik ben. Hij helpt mij sterk op de aarde te staan zodat ik anderen nog beter kan helpen. Hij heeft mij in contact gebracht met mijn hart, die zo slecht nog niet is. Hij heeft mij lessen gegeven die mij verwonderen. Hij heeft mij geleerd hoe ik mijzelf kan zien zoals God het ziet en mij duidelijk gemaakt dat wat ik op aarde doe een toevoeging is. Hij leert mij relativeren en in een nieuw licht zetten. Hij leert mij leven. Ik heb geluk, rust en vrede mogen ervaren en heb al twee jaar lang een hele grote glimlach op mijn gezicht, van oor tot oor, omdat ik deel mag uitmaken van het leven en het feit dat ik leef. Ik kan, na 42 jaar ellende en lijden eindelijk zeggen dat ik gelukkig ben. Ik leef en ben gelukkig.

Brigitte Schrijvers
Girorekening: 5152134
vlindertje.noodkreet@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

U kunt via dit formulier contact opnemen met mij