Wie ben ik en wat wil ik

Een stukje achtergrond: Wie ben ik

Mijn naam is Brigitte . Ik heb een leven achter de rug dat men nou niet bepaald gemiddeld kan noemen. Ik heb een hele zware jeugd achter de rug waarin ik zwaar mishandeld en misbruikt ben. Ik zal hier niet ingaan op de details omdat veel mensen tegenwoordig wel een voorstelling kunnen maken waar het hier over gaat. En daarnaast richt ik mijn leven op de toekomst en neem uit het verleden alleen de lessen mee en de tools die ik heb mogen aanleren. Mijn zware rugtas is een tas levenservaring en bronnen van wijsheid en kennis geworden. Daarin heb ik deze, dankzij jaar 25 therapie en lijden, kunnen transformeren.

Brigitte

zondag 28 november 2010

Wat doe ik op een dag

Wat doe ik op een dag

Zoals ik in voorgaand bericht schreef ben ik verpleegkundige geweest en na een jaar als gediplomeerd gewerkt te hebben, psychisch in de problemen geraakt door mijn kindertijd. Ik ben in de WAO gekomen in 1991 en tot op heden zit ik daar nog in. Ik ben volgens de keuringsarts niet in staat om te werken op dit moment. En ik zie wel dat hij daar gelijk in heeft.

Dat wil niet zeggen dat ik thuis de hele dag mijn geraniums water zit te geven en gesprekken voer met mijn katten en huisraad. Ik heb een druk leven. Doordat ik zoveel kennis, levenservaring en mijn ziel heb meegekregen van God, help ik dagelijks veel mensen die psychisch in nood zitten en het leven niet meer aankunnen. Ik toon hen paden die ze kunnen nemen die ik zelf heb moeten ontdekken en neem ze soms letterlijk aan de hand mee moeilijke situaties in. Ik leer ze dat als je bepaalde situaties in een ander licht zet het ineens ook heel anders aan kan voelen en je er ineens iets mee kan. En dat het je juist sterker en mooier maakt als je er doorheen komt. Mij is het gelukt en ik ben echt niet zo anders dan anderen. Ik ben gewoon een mens op aarde en een kind van God. Met een taak om te onderwijzen. En dat wilde ik als kind al. Ik geniet van het leven. Ik zie zoveel mooie mensen om mij heen die zichzelf uit de modder kunnen trekken een ander pad op. Ik zie ze in bloei komen en gaan leven. Ik zie ze rust en vrede vinden en krachtig worden. Wat is er nou mooier dan dat. En zelf wordt ik ook elke dag sterker en krachtiger hierdoor. Zij lopen namelijk mijn pad. Ik heb in mijn leven, vanaf kinds af aan al honderden, en wellicht zelfs duizenden mensen, een stukje verder geholpen richting zichzelf en het geluk. En ik geniet er elke dag nog van en voel mij vereerd dat God mij deze taak gegeven heeft. Ik dank Hem elke dag.

2 opmerkingen:

  1. Het was een moeilijke jeugd inderdaad. En een hele lange, pijnlijke weg naar beter worden erna. Moeilijk voor jou en ook heel moeilijk voor de mensen die van je houden en je zoveel ellende zien meemaken. Ik hoop dat het ergste voorbij is, want ik wil je heel, heel, heel graag gelukkig zien.
    Ik hou van je.
    Je zus(je) Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel lief zusje. Ik ben gelukkig. Ik ben dolblij dat ik er ben. En zo blij dat jij mijn zusje bent. Dank je wel voor alles en voor wie je bent.

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

U kunt via dit formulier contact opnemen met mij